Skuteczna komunikacja drogą do sukcesu

person writing on white notebook

Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że komunikacja z drugą osobą odgrywa bardzo ważną rolę. Aby komunikacja była skuteczna nasz komunikat musi być jasny, precyzyjny i skuteczny. Pamietajmy, że komunikacja to nie tylko nadawanie komunikatu, ale i odbiór komunikatu od drugiej strony. Wśród komunikacji możemy wyróżnić komunikację werbalną i niewerbalną.


Najprościej  mówiąc komunikacja werbalna obejmuje słowa i naszą mowę, a komunikacja niewerbalna wszelkiego rodzaju gesty i mimikę. Wiele osób nawet nie wie, że większe znaczenie odgrywa komunikacja niewerbalna. Niektóre gesty mogą być odbierane negatywnie na przykład założone ręce świadczą o zamkniętej postawie. Biorąc udział w szkoleniach z komunikacji możemy skutecznie opanować popularne gesty i mimikę jak również nauczyć się je prawidłowo odczytywać.

Zobacz szkolenia, terminy nowoczesnych szkoleń dla firm: szkolenia dla menedżerów i szkolenia dla administracji

Skuteczna komunikacja to nie tylko gesty i mimika, które mogą nam bardzo wiele powiedzieć o drugiej osobie. W sprzedaży liczą się słowa, bowiem prawidłowa komunikacja to proste komunikaty oraz dopasowanie ich do rozmówcy. Jeżeli druga osoba używa prostego, potocznego języka to nie możemy w trakcie rozmowy z nią używać wyszukanych słów, których może nie zrozumieć. Niestety najczęściej może to prowadzić do zamknięcia naszego rozmówcy, powstawaniu bariery, która w efekcie odwiedzie go od kupna naszego produktu. Natomiast jeżeli uda nam sie nawiązać rozmowę z kupującym to sprawi to, że nawiążemy z nim relację. Stworzona relacja może być zaczątkiem zbudowania zaufania co w efekcie może przełożyć się na zakup.

Bardzo często bywa tak, że pomimo nie dokonania zakupu klient lubi wracać do punktu sprzedaży lub sprzedawcy, ponieważ bardzo miło wspomina rozmowę. Tak też jeżeli swoją skuteczną komunikacją przyciągniemy do siebie klienta to istnieje duża szansa, że jeśli nie za pierwszym razem to powróci do nas w celu dokonania zakupu.

Szkolenie ze sprzedaży ma na celu podniesienie i doskonalenie umiejętności sprzedawcy. Warto, aby zawierało ono nie tylko suchą teorię, ale również dużo zajęć praktycznych. Opanowanie gestykulacji, prawidłowej intonacji oraz tworzenia komunikatu sprawi, że nasza sprzedaż wzrośnie.